Categoria: Politica
Publicat el
Dilluns, 16 Desembre 2013 13:58
Escrit per
Redacció
Vist: 116
El Ministeri de Foment , segons publica el Butlletí Oficial de l'Estat (
BOE ) , sotmet a informació pública el projecte de construcció aprovat
provisionalment anomenat " Ampliació de plataforma a la carretera N - 260
, del pk 292 +690 al 293 +090 i reposició del ferm en tota la travessia de
Gerri de la Sal Província de Lleida " .
La N - 260 travessa el nucli urbà de Gerri de la Sal Es tracta d'una
carretera de calçada única sense vorals , amb la velocitat limitada a 30 km /
hi que suporta un trànsit mitjà de 3.500 vehicles al dia . La travessia compta
amb una zona d'uns 450 m de longitud en què a un costat hi ha edificacions i
l'altre un mur de maçoneria que sosté la carretera . L'amplada de la calçada en
aquesta zona no arriba als 5,50 m, dificultant l'encreuament dels vehicles
pesats. Aquesta situació s'agreuja en els mesos d'estiu en incrementar el
trànsit de vehicles .
L'objectiu del projecte és ampliar aquesta zona de la travessia , de manera
que compti amb una calçada de més amplada , així com crear noves voreres per
millorar el trànsit de vianants . A més s'aprofitarà per rehabilitar la capa de
rodament del ferm en tota la travessia . Tot això suposarà una important
millora de la seguretat i comoditat , tant per a vehicles com a vianants .
característiques tècniques
El projecte de construcció contempla les següents actuacions :
Ampliació de la plataforma en un tram de 450 m de la travessia on
l'absència d'habitatges al costat del riu permet aquesta actuació . Aquesta
ampliació es durà a terme mitjançant la construcció d'una estructura en voladís
que donarà suport sobre el mur actual , de manera que no afectarà els terrenys
existents entre la Noguera Pallaresa i el mur . Solament en 92 m , al final de
l'ampliació , caldrà executar una estructura de contenció que necessita ocupar
terrenys a expropiar .
Aquesta ampliació permetrà dotar la calçada amb una amplada de 6,0 m , de manera que albergarà 2 carrils de 3,0 m . També la creació d'una nova vorera de 1,50 m d'ample i 390 m de longitud en el costat més proper al riu. Així mateix es crearà una vorera al costat dels habitatges , amb una amplada mínima de 1,0 mi 135 m de longitud , entre l'inici de la travessa en el seu extrem nord i la intersecció amb la carretera de Peramea . En tots dos casos es tracta de llocs que actualment no tenen voreres .
Fresat i reposició del ferm a la zona d'ampliació , així com l'extensió d'una nova capa de trànsit a la resta de la travessia .
Reposició de servituds i serveis afectats .
Els materials emprats i la qualitat de les rematades previstos garantir la integració de l'obra de millora en un entorn com el de Gerri de la Sal , lloc històric declarat bé d'interès cultural .
Aquesta ampliació permetrà dotar la calçada amb una amplada de 6,0 m , de manera que albergarà 2 carrils de 3,0 m . També la creació d'una nova vorera de 1,50 m d'ample i 390 m de longitud en el costat més proper al riu. Així mateix es crearà una vorera al costat dels habitatges , amb una amplada mínima de 1,0 mi 135 m de longitud , entre l'inici de la travessa en el seu extrem nord i la intersecció amb la carretera de Peramea . En tots dos casos es tracta de llocs que actualment no tenen voreres .
Fresat i reposició del ferm a la zona d'ampliació , així com l'extensió d'una nova capa de trànsit a la resta de la travessia .
Reposició de servituds i serveis afectats .
Els materials emprats i la qualitat de les rematades previstos garantir la integració de l'obra de millora en un entorn com el de Gerri de la Sal , lloc històric declarat bé d'interès cultural .
Els pressupostos generals de l'Estat preveuen una partida d'1,3 milions per
aquesta actuació l'any que ve.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada