28/7/12

CAMINEU I DESCUBRIU SENDERS

Dos excursions molt boniques al municipi del Baix Pallars, pel qui no les conegui :

Sender de Balestui a Selluí. És fa bé en 30 minuts.

Sender de Balestui a Peramea o de Peramea a Balestui (i Selluí). És fa bé en 70 minuts.

Excursió per camí de bosc des de Balestui a Sellui :

S’ha d’anar en cotxe a Balestui, o bé des de Peramea agafà i caminar el camí que va a Balestui.

Amb sortida des de Balestui, es tracta d’aparcar el cotxe al mateix poble. Si voleu aigua es pot a agafar a la font del poble que normalment raja, i si no fos així qualsevol veí os obrirà l’aixeta.  Creuant el poble pasat el cementiri a uns 250 metres a la dreta trobaràs un indicador cap a Selluí; un camí ombrejat que segueix ara amunt serpentejant el barranc d’Ancs, entre la carretera i el torrent.

Arriba a un punt que surt a la carretera per on s’hi ha de caminar uns 400 metres aproximadament. Carretera amunt a uns 200m creureu un pas enrejat per a les vaques i a uns 200m més veureu una marca groga pintat al ferm de la carretera al indret d’un pas amb un tancat per a les vaques que es pot obrir, és el camí a seguir, (neu amb compte i tanqueu, ja que si hi han vaques es podrien escapar), a pocs metres es creua el torrentet per una petita passera de troncs i llates de fusta; el camí segueix a la dreta barranc amunt per tornar a vorejar el torrent fins arribar als peus de Sellui.

A Selluí podreu visitar el poble que és molt maco, o bé si sou mot caminadors i voleu continuar caminant, a l’esquerra i pasat la font del poble (aquesta font sovint no raja) a uns 100 metres hi han indicadors de la pista que va als pobles de Bretui i Moncortes.

O bé des de Selluí agafar cap a la dreta i seguir pista amunt del barranc d’Ancs que va vorejant el torrent fins a separar-se’n per dirigir-se i arribar al nucli d’Ancs.

Excursió per camí de bosc des de Balestui a Peramea:

Quan deixes el cotxe a Balestui es tracta de passar el cementiri i creuar el poble, però quan arribes a l’indicador cap a Selluí (camí amunt), cal continuar per l’esquerra camí avall cap a trobar el torrent i creuar-lo valent-se de unes pedres passera, (si es a l’estiu, es port creuar perfectament), però quant per l’aigua que baixa això no és possible, seguint el camí vorejant el torrent a uns 40m podreu creuar per un petit pont fet de troncs i llates de fusta. La resta de recorregut és força planer i esta molt senyalitzat.

Són dos excursions per fer al matí, encara que la que va a Peramea es pot fer durant tot el dia, ja que només l’últim tram que es d’uns 15 minuts es tocarà el sol, la resta es molt ombrívol. Són dos rutes perfectes per a caminar senders amb nens, però això sí, sempre amb el calçat adient.