13/5/11

ORDEN MINISTERIAL DE FOMENTO

ORDEN MINISTERIAL DE 23/12/10
“FOMENTO” CANVIÀ LES NORMES DE REDACCIÓ DE PROJECTES
I EXECUSIÓ D’OBRES PER A INFRAESTRUCTURES
A finals d’any, el “Ministerio de Fomento” va fer un pla per reduir costos i evitar desviacions en els pressupostos de les obres públiques. A 23 de desembre de 2010 va ser publicat al BOE una ordre ministerial on una nova norma n’afecta la construcció d’autovies, carreteras.......... etc.; La nova norma sobre infraestructures públiques, obliga a que tots els projectes iniciats i futurs com també als corresponents a les obres adjudicades, han de ser revisats d’acord amb la esmentada ordre ministerial per tal esser ajustats als requeriments d’eficiència i d’estalvi de la despesa en l’àmbit de l’obra pública.
N’afecta el projecte i obra de la variant de Gerri de la Sal: (“Acondicionamiento de la ctra. N-260, en el tramo de travesia de la localidad.........”), per aquesta raó haurà de ser revisat. La nova disposició ministerial conté requeriments favorables a fer més viable la construcció de l’enllaç nord a l’obra de la variant, i son els següents :
El cost dels projectes- obres, s’han de correspondre amb el cost fixat en l’estudi informatiu previ. Es vol evitar desviaments a l’alça del pressupost. Tan les obres en curs com els projectes iniciats, han de ser revisats i esmenats d’acord amb les noves normes d’eficiència i d’estalvi.
L’actuació projectada de variant en el tram de 150 m. entre El Comte i el fals túnel d’Arbolò, té molt d’impacte sobre l’actua’l carretera fent potencialment conflictiva l’obra, amb riscos per a la seguretat d’una i l’altra. També el perill de despreniments de roques sobre les cases de Gerri. Dos temes preocupants que poden comportar un sobre cost en obra imprevista, que és evitable modificant-ne la traça del projecte i adoptant altres mesures correctores.
Els túnels i viaductes a construir han de ser els estrictament necessaris; s’han d’ajustar a la declaració d’impacte ambiental. La longitud de túnels i viaductes ha de ser la mínima compatible amb l’estudi de declaració d’impacte ambiental.
El projecte de la variant té ajornat i per fer l’estudi d’impacte ambiental.
La característica de l’orografia del terreny existent al cantó nord de Gerri de la Sal, és favorable a reduir-ne un mínim de 250m de obra de túnel i fer innecessària l’obra estructural del viaducte de 96m, al poder fer una modificació del traçat de la variant amb més recorregut a cel obert. En el tram de la nova trajectòria de traça a cel obert, s’hi fa possible emplaçar-hi i construir un enllaç nord de la geometria i dimensions equivalents al enllaç existent a la connexió amb la carretera de Baén.
L’ordre estableix ràtios de preus aplicables sobre el cost del metre quadrat d’obra en funció de la tipologia de l’orografia.
Això implica que han de ser revisades les partides d’obra de la variant i ajustades a la norma refer-ne els amidaments i pressupost a materialitzar com a obra final a certificar.
Les obres addicionals plantejades per altres administracions que no estiguin justificades per a la funcionalitat de la infraestructura, hauran de ser abonades per l’administració que les sol·licita.
No es el cas de l’enllaç nord, ja que aquesta millora correctora és justifica per raons de funcionalitat, de mobilitat i de seguretat en protecció civil, d’us general de l’infraestructura.
Associació de Veïns de Baix Pallars, “Lo Pedrís”

1 comentari:

Anònim ha dit...

Joooooer¡¡¡¡¡ que susto, pensaba,que tenia las gafas sucias.
Eloi.