27/7/10

VARIANT N-260

Foment destina 46,2 MEUR a construir la variant de Gerri de la Sal, al Pallars Sobirà
Actualitzat a les 19:30 h 26/07/2010
Baix Pallars (ACN).- El Ministeri de Foment ha destinat 46,2 MEUR per construir la variant de Gerri de la Sal, al Pallars Sobirà. Aquesta inversió a l'Eix Pirinenc (N-260) servirà per construir un túnel de 980 metres de longitud i un viaducte de 96 metres. Amb aquesta obra s'eliminarà el trànsit rodat de l'interior del nucli urbà de Gerri de la Sal. El tram afectat per la variant és de 2,3 quilòmetres. Aquesta obra també ha contemplat la construcció d'un pont al barranc d'Ancs i un pas subterrani per donar accés a les finques agrícoles. Aquesta obra s'ha adjudicat a les empreses Copisa Constructora Pirenaica i a Tau Ingenieria y Construcciones Especiales. El termini d'execució de les obres és de 36 mesos.


Com veieu la variant continua amb els mateixos plantejaments, sense fer-ne una sortida a la part nord, ja que pel ministeri els pobles de la vall d’Anacs son finques agrícoles, això es el que diuen els entesos de Madrid, esperem que cuan es comenci l’obra es pugi fer un nou replantejament de la mateixa, ja que la proposta de l’Ajuntament i veïns dona un resultat mes favorable per tots, inclòs mes econòmic.


3 comentaris:

Anònim ha dit...

Gerriak , el tunel de 980 metres, es mes llarg o es el mateix del principi?. Perdran totalment Gerri de vista els viatgers?

Eloi ha dit...

Per anònim:

Efectivament el túnel es el mateix que esta projectat, el començament del mateix esta previst que venim de la Pobla, comences del lloc anomenat dels pontets ( aprox.), i cal preveure que la vista de Gerri es per, ja que la sortida, esta prevista que entronqui amb el túnel de Arboló, es per això que tan l’Ajuntament com Lo Pedris demanem que es faixi una sortida Nord, dons si no es així Gerri sera un cul de sac el cual sera mol difícil que quedi dins de les rutes normals i solsament sera el vindre al poble per visitar-lo de una forma exclusiva, dons tan els autocars, vehicles particulars, repartidors, etc, tindran de tornar sobre les seves passes per continuar la ruta que tinguin prevista, llevat de les molèsties que ocasiona per tots els pobles de Baix Pallars el no tindre aquesta connexió.
Eloi ( Gerriak )

Anònim ha dit...

De cap a cap de Gerri hi ha 1Km, on s'ha de circular a 30Km/h(60 min.) 1Km equival a 2 min.(120 seg.)La distancia des de El Comte al enllaç sud projectat és de 2Km que menys 1km de dins Gerri,hi resta 1Km a fer a la velocitat mitjana de 60Km/h que fer-lo suposara 1 min. En sentit contrari haber de recorra 2Km. més per la Variant, que a 80Km/h de velocitat maxima en raó del tunel serien teòrics doncs amb l'ESTOP i l'incorporació, la velocitat(real) mitjana será de 60Km/h que suposeran 2 min. Sumats 2+1+2= son 5min.en total.
Ho sento FIDIPALDI dels 40seg.!!!
Els veins residents al municipi Baix Pallars NECESITEM de l'Enllaç Nord, és factible. Miquel Casanovas