infraestructures conseqüències de la crisi
La retallada de Zapatero paralitza trams de les autovies a Aran i Tarragona i l'Eix Pirinenc
El ministre de Foment anuncia dràstics ajustos en tots els projectes que encara no estiguin licitats
| lleida
Els trams de les autovies a Aran (A-14) i Lleida-Montblanc (A-27) pendents de licitació, així com la variant de Gerri de la Sal (N-260), en procés d'adjudicació, quedaran ajornats com a conseqüència de la retallada d'obra pública derivada del pla d'austeritat del Govern espanyol.Així mateix, totes aquelles obres que actualment estan en execució o adjudicades, com l'autovia Lleida-Osca (A-22), els dos primers trams de la d'Aran i la carretera N-145 entre la Seu d'Urgell i Andorra, podrien registrar retards, com a mínim, d'un any. Així es desprèn del pla d'ajust presentat ahir pel ministre de Foment, José Blanco, que va assegurar que permetrà un estalvi de 6.400 milions d'euros per a aquest any i el que ve.
Malgrat que no va detallar projectes, Blanco va advertir fins i tot que podrien suspendre temporalment actuacions i anul·lar contractes en execució, cosa que deixa en suspens la continuïtat de les obres que el ministeri està executant en l'actualitat a Lleida, com els trams d'autovia ja esmentats. Tot i així, se salvaran de la crema alguns projectes. Aquells que Foment decideixi incorporar al pla extraordinari de col·laboració pública i privada, anunciat l'abril passat i que compta amb un pressupost de 17.000 milions d'euros.
Altres obres que podrien quedar afectades pel pla d'ajust són el desdoblament de la A-2 entre Fraga i Alfajarín, l'estudi per al tercer carril d'aquesta autovia entre Lleida i Cervera (incorporat a través d'una esmena en els pressupostos d'aquest any), les rotondes de la N-240 al seu pas per Juneda i els projectes de millora de l'Eix Pirinenc (N-260) entre Xerallo i el Pont de Suert.
Les infraestructures ferroviàries també es veuran afectades pel pla d'ajust pressupostari, que en el cas de la demarcació de Lleida podria congelar projectes de remodelació d'estacions de trens o supressió de passos a nivell, com el de les Borges Blanques i l'últim que queda pendent a Cervera, així com la reforma de la línia de Manresa. D'altra banda, Blanco va garantir la inversió en manteniment i millora de les infraestructures existents.
2 comentaris:
veieu que bé?. ja no cal que us peleeu més.
Continuarem tinguent merders de coxes, camions,,,, continuara sent un perill creuar d'un costat al altre de la carretera, pero no tiraran les 2 cases del compte i ja no hi haurá la " pica-baralla" de si variant per aqui o per allí.
Bueeeeno. Así tendrán tiempo de mirarse el proyecto con más cabeza, y hacer caso de las propuestas de los vecinos. ¡Hay que ser positivos!
Aunque creo que deberíamos insistir en dos puntos:
- Que no se demore mucho tiempo, pues la variante determina el POUM que aún se tiene que aprobar.
-Ahora es urgente que nos pongan un semáforo en Gerri, porque el tránsito sobre todo los fines de semana ha pasado de "grave" a "peligroso".
Publica un comentari a l'entrada