10/6/11

VARIANT N-260



COM ES VOL QUEDA VE FENT-NE TXAPUÇES

Hi lleixi’t que Fomento començarà a perita les cases de Gerri de la Sal, honradament dic que això es una vulgar excusa, sense cap mena de documentació es presenten a les cases i ni tan sols deixen cap informe sobre lo que han fet , la cual cosa deixa als veïns en la dubta de que n’han trobat per possibles desperfectes que desprès de les obres puguin aparèixer.
Darrera de tot això s’amaga el nul cas, que els veïns de Gerri,n’hi van fer a Fomento, així com les al•legacions perquè es faixi un enllaç nord que poguí connectar el Pla de Corts i el poble de Gerri amb tota la comarca del Pallars Sobirà.
Així que ¡¡¡ GRACIES ¡¡¡ Senyors De Fomento, en particular al Sr. Romero Lacasa.





Comarques
Foment instal•larà sismògrafs a les obres de la ronda de Gerri per seguretat


Les obres de la variant ja han començat a poca distància de les cases de Gerri de la Sal.
anna farràs
|
tremp El ministeri de Foment garanteix les màximes condicions de seguretat en la perforació i construcció del túnel de la variant de Gerri de la Sal (N-260) per evitar danys a les cases de poble. A més, perquè els veïns en tinguin constància, s'instal•laran dos sismògrafs al poble. Així ho va assegurar ahir el cap de la unitat de Carreteres a Lleida, Juan Antonio Romero, durant la presentació del projecte a Tremp, acte al qual no van assistir ni l'alcalde de Baix Pallars, Xavier Ribera, ni els veïns del municipi al considerar que la presentació s'hauria d'haver fet a Gerri o a Sort. Tampoc hi van ser presents altres autoritats del Pallars Sobirà.
Romero va explicar que al passar per terrenys febles es travessaran lentament, cosa que alentirà l'obra, i que el túnel tindrà quatre sortides a l'aire lliure connectant amb la carretera de Peramea i dos instal•lacions tècniques. Així mateix, es va garantir la permeabilitat del túnel. A més, va afirmar que les mesures de seguretat seran superiors a les habituals i tindran els màxims nivells d'exigència.
Pel que fa a la resta de l'obra, el cap de Carreteres de l'Estat a Catalunya, Luís Bonet, va destacar que per a la calçada s'utilitzarà pols de pneumàtica, una tècnica fins ara mai utilitzada a Lleida. La variant, de 2,2 quilòmetres, compta amb un pressupost de 48,5 milions d'euros. L'acte va comptar amb la presència del subdelegat del Govern a Lleida, José Ángel Flores; la
vicepresidenta primera del Congrés, Teresa Cunillera, i l'alcalde de Tremp, Víctor Orrit.



1 comentari:

dimara ha dit...

En tant que vei/na del Baix Pallars em sento absolutament menyspreuada per tot el pesonal que ahir va presentar l'obra de la variant a Gerri.
Al senyor Orrit no puc més que tractar-lo d'esquirol. Ell sabia que els alcaldes del Pallars Sobirà, l'ajuntament del Baix Pallars i els veïns de Gerri representats per Lo Pedrís, volem un altre projecte de variant que contempli un enllaç en el tram Nord d'aquesta variant,potser s'ha apuntat algún gol i ha sortit als mitjans de comunicació, però s'ha oblidat que els polítics es deuen al poble.
Als altres VIP que van pujar a la presentació de l'obra suposo que utilitzant els calers públics, també se'ls-hi ha oblidat primer que Gerri pertany al Pallars Sobirà i que és al poble, o si més no a la comarca on s'hauria d'aver fet aquest acte ; segon que hem demanat com assossiació repetides vegades entrevistar-nos amb aquests senyors per donar l'opinió dels veïns i les nostres necessitats en relació amb aquesta obra, per una vegada que pugen de manera oficial no s'han dignat ni a avisar-nos.
Aquesta actitud acaba de demostrar que els veïns del municipi som per ells menys que res. Si no adoptem una postura més ferma ens menjarem, amb perdó, tota la merda que ens vulgui donar.